معرفی وبلاگ
به نام خدا زن با نظاره کردن در آیینه ی گوهر وجودی که خداوند به وی عطا نموده،در می یابدکه از جایگاه اجتماعی بسیار والایی برخوردار است. هیچ پیامبر و معصومی از غیر زن زاده نمی شود.آری "زن با یک دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حرکت می دهد." زن در حکومت حضرت مهدی(عج)به جایگاه رفیع و واقعی خود دست می یابد.امام باقر(ع)در تفسیر آیه 148 سوره بقره می فرماید:"سوگند به خداوند،313 تن که 50 نفر از آنان زنند،بی هیچ قرار قبلی در مکه گرد می آیند و این است معنای آیه شریف:هرکجا باشید،خداوند شما را حاضر می کند،زیرا او بر هر کاری تواناست.بحار الانوار،ج52،ص223 به امید آن روز - مدیر وبلاگ"باران"
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 337401
تعداد نوشته ها : 430
تعداد نظرات : 46
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

معجزه مسيح به اذن الهي بود

درباره حضرت عيسى‏ بن مريم در سوره آل‏عمران اين جور مى‏فرمايد:
وَ رَسُولًا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ‏ پيغامبرى به سوى بنى اسرائيل (يعنى عيسى‏) به مردم گفت من براى شما از ناحيه پروردگار معجزه‏اى آورده‏ام، به اين ترتيب: «أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ» من مى‏سازم براى شما از گِل به شكل مرغ و سپس مى‏دمم در آن. اينجا را بعضى نقطه مقابل استفاده كرده‏اند، اين جور مى‏گويند: «فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ» بعد به اذن پروردگار مرغ مى‏شود. «بِإِذْنِ اللَّهِ» را به‏ «فَيَكُونُ طَيْراً» برمى‏گردانند، مى‏گويند پس اين آيه مى‏گويد ببينيد، ساختن از گِل كار من، دميدن كار من، مرغ شدن كار خدا. به مرغ شدن كه مى‏رسد مى‏گويد «فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ».
ولى اين جواب دارد. جوابش اين است كه اولا خود كلمه‏ «بِإِذْنِ اللَّهِ» نشان مى‏دهد كه اگر كار خدا بود ديگر به اذن خدا غلط بود، ثانيا «فَيَكُونُ طَيْراً» به تمام اينها مى‏خورد: «أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ» من مى‏سازم از گل به اذن خدا و مى‏دمم به اذن خدا و مرغ مى‏شود به اذن خدا؛ يعنى مى‏گويد تمام اين كارها را كه من مى‏كنم و بعد چنان نتيجه‏اى پيدا مى‏شود همه به اذن پروردگار است. و از آن بالاتر جمله بعدى است كه كاملا توضيح مى‏دهد:
«وَ أُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْيِ الْمَوْتى‏ بِإِذْنِ اللَّهِ» شفا مى‏دهم كور مادرزاد را و پيس را و زنده مى‏كنم مرده را به اذن پروردگار. اينجا در كمال صراحت، فعل را به خودش نسبت مى‏دهد ولى مى‏گويد به اذن پروردگار.

مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى ج‏4 396




دسته ها : مناسبت ها
چهارشنبه ششم 10 1391 1:54
X