معرفی وبلاگ
به نام خدا زن با نظاره کردن در آیینه ی گوهر وجودی که خداوند به وی عطا نموده،در می یابدکه از جایگاه اجتماعی بسیار والایی برخوردار است. هیچ پیامبر و معصومی از غیر زن زاده نمی شود.آری "زن با یک دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حرکت می دهد." زن در حکومت حضرت مهدی(عج)به جایگاه رفیع و واقعی خود دست می یابد.امام باقر(ع)در تفسیر آیه 148 سوره بقره می فرماید:"سوگند به خداوند،313 تن که 50 نفر از آنان زنند،بی هیچ قرار قبلی در مکه گرد می آیند و این است معنای آیه شریف:هرکجا باشید،خداوند شما را حاضر می کند،زیرا او بر هر کاری تواناست.بحار الانوار،ج52،ص223 به امید آن روز - مدیر وبلاگ"باران"
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 337048
تعداد نوشته ها : 430
تعداد نظرات : 46
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيدمحمدشريف حسيني كوهستاني در همايش طلايه‌داران هدايت اظهار داشت: مبلغان ديني همواره به وظايف خود در زمينه ترويج فرهنگ ديني عمل كرده اما امروز كه دشمن از هر سو هجمه‌هاي خود را عليه دين اسلام نشانه گرفته است وظايف روحانيون و مبلغان نيز دشوار تر است.

وي ادامه داد: مبلغان بايد با احاطه و تسلط كامل بر موضوعات گوناگون، نسبت به آشنايي مردم به ويژه جوانان از حقايق و زواياي مختلف دين اقدام كنند.

حسيني كوهستاني افزود: همه مبلغان در منابر و سخنراني‌هاي خود بايد بر آنچه كه مي‌گويند آگاه باشند و هدفي را كه دنبال مي‌كنند به آن دست يابند.

وي با تاكيد برشناخت نيازهاي مخاطب گفت: مبلغان بايد با بررسي دقيق شبهات ايجاد شده از سوي دشمنان در حوزه‌هاي مختلف ديني پاسخي صحيح براي آن داشته باشند.

اين مقام مسئول سه ويژگي براي مبلغان بر شمرد و بيان داشت: اصلي‌ترين ويژگي كه يك مبلغ بايد رعايت كند كوتاه سخن گفتن است.

وي بيان داشت: هر اندازه كه سخن كوتاه باشد تاثيرگذاري بيشتري دارد اما اگر در سخنراني‌ها و وعظ و خطابه پرگويي صورت گيرد از اصل هدف دور شده و تاثيري نمي‌گذارد.

به گزارش مهر، همايش طلايه‌داران هدايت پيش از ظهر امروز و با هدف آماده‌سازي و تقويت انگيزه مبلغان اعزامي در ماه مبارك رمضان، به رخ كشيدن قدرت نرم تبليغ دين توسط روحانيت در عالم تشيع، قدرت رسانه و منبر، تبيين سياست نظام در ابعاد داخلي و خارجي برگزار شد.

دسته ها : ديني
شنبه پانزدهم 4 1392 16:50


همه ي ائمه معصومين(ع)به اذن الهي قادر به برآوردن حوائج نيازمندان مي باشند،

در ضمن اين كه براي هر يك از ايشان خصوصيات خاصي ذكر شده است:

دست ما و دامان پاك آن ها،

التماس دعا

1- رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم و دختر گرامي او عليها السّلام و دو سبط ارجمند او عليهما السّلام را خصوصيتي در حوائج متعلّقه به تحصيل طاعت و رضوان خداي جلّ جلاله


2- و براي اميرالمؤمنين عليه السّلام اختصاص در انتقام از دشمنان و كفايت شرّ ستمكاران


3- و براي امام سجّاد عليه السّلام در جور پادشاهان و وسوسه ي شياطين


4- و براي امام باقر و{ امام} صادق عليهما السّلام در فرياد رسي بر امر آخرت


5- و براي امام كاظم عليه السّلام در ترس از ناخوشي ها و بيماري ها و دردها


6- و براي امام رضا عليه السّلام در نجات از هول و بيم سفرهاي درياها و صحراها و بيابان ها


7- و براي امام جواد عليه السّلام در وسعت زندگي و بي نيازي از مردم


8- و براي امام هادي عليه السّلام در قضاء مستحبّات و نيكي به برادران و كامل شدن طاعات

9- و براي امام عسكري عليه السّلام در اعانت بر امر آخرت


10- و براي امام عصر ما و پناه ما و دادرس ما، و اَمَد و عصمت ما و روشني چشم ما و باعث زندگي ما امام مهدي عليه السّلام در تمامي حاجات و نيازمندي ها و غير آنها هر آنچه نام حاجت بر آن اطلاق شود، اختصاص و خصوصيتي مي باشد .

(المراقبات . ص90)

 التماس دعا

 

 

دسته ها : ديني
سه شنبه اول 12 1391 19:20

يكي از علما مي گويد:

گفتن صد مرتبه اين ذكر شريف

هوالله الذي لا اله  الا هو

باعث مي شود كه به درجات اهل يقين نزديك گردد.

دسته ها : ديني
يکشنبه بیست و ششم 9 1391 15:4

قرآن مجيد،هدفهاي مقدس بعثت پيامبر اسلام(ص) را با جمله هاي كوتاهي بيان كرده است.يكي از آنها كه شايان توجه بيشتر مي باشد،اين آيه است:

«و يضع عنهم اصرهم و الاغلال التي كانت عليهم »

«پيامبر اسلام تكاليف شاق،و غل و زنجيرهايي را كه بر آنها است بر مي دارد».

اكنون بايد ديد مقصود از غل و زنجيري كه در دوران طلوع فجر اسلام،به دست و پاي عرب دوران جاهليت بود،چيست؟مسلما مقصود،غل و زنجير آهنين نيست،بلكه منظور همان اوهام و خرافاتي است كه فكر و عقل آنها را از رشد و نمو بازداشته بود،و يك چنين گير و بند كه به بال فكر بشر بسته شود،به مراتب از سلسله آهنين،زيان بخش تر و ضرر بارتر است.زيرا زنجيرهاي آهنين پس از گذشتن مدتي،از دست و پا برداشته مي شود و فرد زنداني با فكر سالم و منزه از خرافات گام در زندگي مي گذارد،اما سلسله هائي كه از اوهام و اباطيل،بسان رشته هاي سردرگم،به عقل و شعور و ادراك انسان پيچيده مي شود،چه بسا تا دم مرگ با انسان همراه مي باشد،و او را از هر گونه تلاش،حتي براي باز كردن اين قيد و بند،باز مي دارد.انسان با فكر سالم و در پرتو عقل و خرد مي تواند هر گونه قيد و بند آهنين را در هم شكند،ولي فعاليت و تلاش انسان بدون فكر سالم و دور از هر گونه وهم و خيال،نقشي بر آب و عاري از فائده مي شود.

يكي از بزرگترين افتخارات پيامبر گرامي (ص)اين است كه:با خرافات و اوهام و افسانه و خيال،مبارزه نمود،و عقل و خرد بشر را از غبار و زنگ خرافات شستشو داد.و فرمود:من براي اين آمده ام كه قدرت فكري بشر را تقويت كنم،و با هر گونه خرافات به هر رنگ كه باشد،حتي اگر به پيشرفت هدفم كمك كند سرسختانه مبارزه نمايم.

سياستمداران جهان،كه جز حكومت بر مردم غرض و مقصدي ندارند،پيوسته از هر پيش آمدي به نفع خود استفاده مي كنند.حتي اگر افسانه هاي باستاني و عقائد خرافي ملتي به رياست و حكومت آنها كمك كند،از ترويج آن خودداري نمي نمايند،و اگر آنان،افرادي متفكر و منطقي باشند،در اين صورت به نام احترام به افكار عمومي و عقايد اكثريت،از افسانه ها و اوهام كه با ميزان و مقياس عقل تطبيق نمي كند،طرفداري مي كنند.

ولي پيامبر اسلام(ص)،نه تنها از آن عقائد خرافي كه به ضرر خود و اجتماع تمام مي شد،جلوگيري مي نمود،بلكه حتي اگر يك افسانه محلي،يك فكري بي اساس به پيشرفت هدف او كمك مي كرد،با تمام قوا و نيرو با آن مبارزه نموده و كوشش مي كرد كه مردم بنده حقيقت باشند نه بنده افسانه و خرافات.اينك از باب نمونه داستان زير را مطالعه بفرمائيد:

...يگانه فرزند ذكور حضرت پيامبر(ص)،به نام «ابراهيم »درگذشت.پيامبر(ص) در مرگ وي غمگين و دردمند بود،و بي اختيار اشگ از گوشه چشمان او سرازيرمي شد.روز مرگ او آفتاب گرفت،ملت خرافي و افسانه پسند عرب:گرفتگي خورشيد را نشانه عظمت مصيبت پيامبر(ص) دانسته و گفتند:آفتاب براي مرگ فرزند پيامبر گرفته شده است. پيامبر(ص) اين جمله را شنيد،بالاي منبر رفت و فرمود:آفتاب و ماه،دو نشانه بزرگ از قدرت بي پايان خدا هستند و سر به فرمان او دارند،هرگز براي مرگ و زندگي كسي نمي گيرند.هر موقع ماه و آفتاب گرفت،نماز آيات بخوانيد.در اين لحظه از منبر پائين آمد،و با مردم نماز آيات خواند.

فكر گرفتگي خورشيد،به خاطر مرگ فرزند صاحب رسالت،گر چه عقيده مردم را سبت به وي راسختر مي ساخت،و در نتيجه به پيشرفت آئين او كمك مي كرد،ولي او هرگز راضي نشد كه موقعيت او از طريق افسانه در دل مردم تحكيم گردد.

مبارزه وي با افسانه و خرافه،كه نمونه بارز آن،مبارزه با بت پرستي و الوهيت هر مصنوع ممكن مي باشد،نه تنها شيوه دوران رسالت او بود،بلكه او در تمام ادوار زندگي،حتي در زمان كودكي با اوهام و خرافات مبارزه مي نمود.

روزي كه سن محمد«ص »،از چهار سال تجاوز نمي كرد،و در صحرا زير نظر دايه و مادر رضاعي خود«حليمه »زندگي مي نمود،از مادر خود درخواست كرد كه همراه برادران رضاعي خود به صحرا رود.«حليمه »مي گويد:فرداي آن روز،محمد را شستشو دادم،و به موهايش روغن زدم،به چشمانش سرمه كشيدم،براي اينكه ديوهاي صحرا به او صدمه نرسانند،يك مهره يماني كه در نخ قرار گرفته بود،براي محافظت به گردن او آويختم.محمد«ص »مهره را از گردن درآورد و به مادر خود چنين گفت:مادر جان آرام،خداي من كه پيوسته با من است،نگهدار و حافظ من است.

 

دسته ها : ديني
شنبه بیست و پنجم 9 1391 2:20

بركاتي حيرت انگيز درباره بسم الله

 

خداي متعال براي اين كه به انسان‌ها بياموزد كه كار را به نام خدا آغاز كنند هم سوره هاي قرآن و هم ابتداي قرآن را با «بسم الله الرحمن الرحيم» آغاز كرده است و رسول خدا (صلي الله عليه وآله) نيز در حديثي فرمود «هر كاري كه به نام خدا شروع نشود ابتر است».

كتاب مقدس قرآن مجموعه اي از سخن الهي است كه در مدت 23 سال به وسيله امين وحي جبرائيل بر قلب نازنين پيشواي گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه وآله) نازل گرديد كه در طول حيات مبارك پيامبر (صلي الله عليه وآله) و زندگي ائمه اطهار (عليهم‌السلام) تفسير برخي از آيات قرآن از زبان مبارك اين بزرگواران بيان شد، اما بسياري از آيات قرآن توسط مفسران و علماي اسلام بر اساس روايات اسلامي تفسير شد كه نتيجه اين تلاش‌ها تاكنون نگارش صدها كتاب تفسيري بوده است.


جمله بسم الله الرحمن الرحيم 114 بار بر پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نازل شده است؛ در 113 سوره به عنوان سرفصل آمده و از آنجا كه اول سوره برائت بسم الله نازل نشده و در سوره نمل علاوه بر ابتداي سوره، در آيه «إنّه من سليمان و إنّه بسم الله الرحمن الرحيم» نيز اين جمله مباركه آمده است مجموعاً 114 آيه مي‌شود.

«بسم الله الرحمن الرحيم» جزء سوره حمد و ديگر سوره هاي قرآن به شمار مي‌رود -الا سوره توبه- و اگر كسي سوره حمد را در نماز يا غير نماز، واجب شد كه بخواند، اگر اين آيهء بسم الله را نخواند سوره را ناقص خوانده، چرا كه اين آيه جزء سوره ي فاتحة الكتاب است.

 

دسته ها : ديني
پنج شنبه شانزدهم 9 1391 22:12
X