معرفی وبلاگ
به نام خدا زن با نظاره کردن در آیینه ی گوهر وجودی که خداوند به وی عطا نموده،در می یابدکه از جایگاه اجتماعی بسیار والایی برخوردار است. هیچ پیامبر و معصومی از غیر زن زاده نمی شود.آری "زن با یک دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حرکت می دهد." زن در حکومت حضرت مهدی(عج)به جایگاه رفیع و واقعی خود دست می یابد.امام باقر(ع)در تفسیر آیه 148 سوره بقره می فرماید:"سوگند به خداوند،313 تن که 50 نفر از آنان زنند،بی هیچ قرار قبلی در مکه گرد می آیند و این است معنای آیه شریف:هرکجا باشید،خداوند شما را حاضر می کند،زیرا او بر هر کاری تواناست.بحار الانوار،ج52،ص223 به امید آن روز - مدیر وبلاگ"باران"
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 337327
تعداد نوشته ها : 430
تعداد نظرات : 46
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

علائم و نشانه‌هاي سردرد ميگرني چيست ؟

سردرد ميگرني شامل دو دسته اصلي است: 1- سردرد بدون علائم عصبي (بدون اورا) 2- سردرد با علائم عصبي (با اورا)

 در 20 درصد موارد سردرد ميگرني با علائم عصبي به‌نام اورا همراه است كه به آن ميگرن با اورا مي‌گويند. علائم عصبي (اورا) چشمي شامل اختلال بينايي به‌صورت رويت فلاش، لكه‌هاي نوراني، خطوط زيگ‌زاگ و تغيير در قدرت بينايي به‌صورت لكه در وسط ميدان بينايي و اختلال ديد يك نيمه ميدان بينايي است. بي‌حسي و كرختي انگشتان، لب و صورت و گاهي فلج موقت اندام نيز جزو علائم عصبي (اورا) قبل از سر درد است. اين علائم 20 دقيقه طول مي‌كشد و پس از اتمام اين علائم سردرد بيماران شروع مي‌شود. سردرد ميگرني ضربان‌دار با شدت متوسط تا شديد است؛ به‌طوري كه فرد قادر به كار كردن و فعاليت نخواهد بود و معمولاً در بيداري و كمتر در خواب رخ مي‌دهد. مدت زمان حمله سردرد چهار تا 72 ساعت (80 درصد همراه باتهوع و 50 درصد همراه با استفراغ) است. علاوه بر اين 10 تا 20 درصد موارد با اشك ريزش و آبريزش از بيني همراه است. 60 درصد افراد مبتلا به ميگرن قبل از سردرد علائمي مثل تغييرات خلق (افسردگي، عصبانيت)، خستگي، تحريك پذيري، درد عضلات و بي‌اشتهايي، اسهال و يا يبوست دارند. گاهي اين علائم تا 24 ساعت پس از حمله سردرد ادامه مي‌يابد.

رعايت چه مواردي مي‌تواند به كاهش حملات سردرد ميگرني كمك كند؟

 خواب منظم، رعايت رژيم غذايي مناسب، ورزش هوازي منظم، عدم‌مصرف داروهاي تشديد‌كننده ميگرن مثل داروهاي هورموني، ضد‌بارداري، داروهايي مثل نيتريك اسيد مي تواند به كاهش حملات كمك كند. علاوه بر اين، براي درمان‌هاي غيردارويي نيز مي‌توان از روش‌هاي طب سوزني، طب سنتي، بيوفيدبك و رفتاردرماني در بعضي موارد در درمان بيماران ميگرني استفاده كرد. در بيماران با سردرد ميگرني كه با داروهاي پيشگيري‌كننده براي سه ماه پاسخ نداده باشد تزريق آمپول سم بوتولونيوم (يا همان آمپول بوتاكس يا آمپول dysport ) در عضلات قدام و خلف سر وكنار سر ممكن است حملات سردرد را كاهش دهد.


دوشنبه بیست و ششم 1 1392 9:42
X